Távoktatás


eTITAN

e-learning=távoktatás

A program interaktív, vannak benne animációk és persze tesztek minden szakasz végén, hogy aki otthon szeretné megtanulni az egyes autós és motoros jogosítvány-kategóriák elméleti tudnivalóit, az ezt biztonsággal megtehesse.

Csak a Nemzeti Közlekedési Hatóság által akkreditált tananyagot lehet széles körben bevezetni, de semmi gond, mert az e-Educatio Zrt. már ezt is megtette. Összesen kilenc jogosítványkategóriára vonatkozó elektronikus tananyagot fogadtattak el a hatósággal, továbbá a szaktanfolyamhoz szükséges tananyagokat(GKI). Ez az egyik legfontosabb különbség az egyre több iskolában legálisan, vagy féllegálisan elérhető netes kresz tesztekhez képest, persze a tartalmon kívül.

A módszer előnye, hogy illeszkedik a kezdők igényeihez, itt főként a technikára fogékony fiatalokat említenénk, mivel a B-kategóriás képzésre jelentkezők 88%-a a 17-25 éves korosztályba tartozik. Ők talán örülni fognak, hogy a számítógépes megoldást választva nem csak nem kell csoportfoglalkozásra járniuk, de talán kevesebbet is kell majd fizetniük a jogosítványért. Cserébe biztosan elnézik, hogy a felhasználói élmény és a látványvilág az e-Titánban a iPhone-Windows 95 tengelyen az utóbbi felé tendál.

Akik a beiratkozáskor az e-learninget választják, azok csak akkor kell majd megismerkedniük a hús-vér oktatóval, amikor a sikeres elméleti vizsga után végre a beülhetnek a duplapedálsoros autóba. Az e-Educatio szakemberei szerint egy fiatal nem szeret órákig a tankönyv mellett ülni, ezért egy számítógépes tananyagnak kicsit csillognia-villognia kell, hogy lekösse a figyelmüket. A teherautósofőrök meg egyfolytában úton vannak, hajtják őket a főnökeik, csak néha, a szélsősávban cammogva alusszák ki magukat, ezért nekik is jó, hogy gyorsabban tehetik magukévá a magasabb kategória tudnivalóit.

A B-kategóriás tananyag hagyományosan három tárgyból áll: közlekedési alapismeretekből, a járművezetés elméletéből, illetve szerkezeti és üzemeltetési ismeretekből. Ezek a számítógépre hangszerelt változatban összemosódnak, mert az e-Titán egyes fejezeteiben mindhárom aspektus megjelenik valamilyen módon.

A teljes számítógépes tananyag 4 fejezetből, 24 modulból, 1100 oldalból, és a közéjük fűzött 1800 médiaelemből áll. Minden fejezet végén részvizsgát találunk, és csak akkor lehet továbblépni, ha ezen átment a tanuló. Persze előtte kitölthet egy csomó gyakorló tesztet is.

A teljes interaktív tanfolyam végén, átfogó szimulált vizsga következik. Bukás esetén ezt nem lehet egy sima káromkodás, illetve kattintás után megismételni és csak akkor sikeres, ha legalább 87%-on teljesítette a tanuló. A rendszer elektronikus formában automatikusan kiállítja a képzési igazolást, és aki ezt megkapta, már mehet is vizsgázni. Ezúttal élőben.

A regisztrált, saját kóddal belépő tanulók időbeosztása csak részben önálló az e-rendszerben, hiszen autójogosítvány esetén az első belépéstől 60 napon át tartó tanulást enged a szoftver, 60 órát tölthetünk a tananyagban, utána kiléptet az program. Szerencsére létezik e-pótóra is, ennek egysége 15 nap vagy 10 tanulási óra.

Az e-Educatio szerint garantált színvonalú elméleti tudást kínál az új megoldás, ráadásul ha a leleményes tech-újságírókon kívül más is hibát talál a rendszerben, vagy változik a kresz, nem kell máglyára vetni öt raklap tan- és tesztkönyvet, egyszerűen átírják amit kell, és kiosztják az új verziót a céggel szerződésben álló autósiskoláknak.

Egy animáción a figura bekötött övvel falnak megy, a légzsák kinyílik, minden oké. Amikor viszont nincs bekötve az öv (ezt a tanuló döntheti el) nem nyílik ki a légzsák sem. Ez így van a valóságban is? Igen. Kössék hát be magukat!